Brands Hatch

Servus!

In weekendul acesta cursa de la Brands Hatch a fost una in care nu s-a putut face prea mult pe circuit. Asa cum am plecat, asa am si treminat, si nu numai eu, ci si ceilalti adversari. Sigurele depasiri care au avut loc au fost cele din primul tur (cand inca nimeni nu era asezat) si cele de la coada plutonului (in momentul in care cineva facea cate-o greseala).

Iesirea in decor din antrenamentele de vineri dupamasa nu a cauzat numai ruperea si indoirea elementelor aerodinamice din fata radiatoarelor si a spliter-ului de sub masina, care au cauzat o pierdere importanta de apasare aerodinamica (dar care au fost reparate in timp pentru calificari), ci si a suportilor care tin tot fundul masinii. Acestia din urma rupnadu-se in timpul calificarilor… Practic am avut o masina care a avut toata partea stanga cazuta…

Cursa 1 (cea de sambata) a fost una in care nu am putut face nimic in a depasi. Desi pe tot parcursul acesteia am stat constant la 0.2-0.5 secunde de Vasiliauskas (care la randul lui era lipit de Eng), nu s-a putut face nici o depasire. Singurle locuri castigate au fost cele de la start, in detrimentul a 3 piloti.

In calificari 2 am avut parte de 2 intreruperi cu steag rosu a sesiunii. La prima am decis sa schimb gumele uzate cu setul nou, pentru a avea timp suficient in a-mi face turele de calificare si de a folosi cele trei boost-uri. Am folosit la maxim cele trei boosturi, clasandu-ma pe pozitia a treia cu acel timp. Inca ma mai puteam imbunatai cu cel putin o zecime de secunda (al treilea boost contand si pentru urmatorul tur), insa in acest tur steagul rosu a fost aratat din nou, iar sesiunea a fost oprita. Am decis sa nu mai ies dupa reluarea sesiunii (majoritatea pilotilor isi folosisera cateva boost-uri), pentru a-mi conserva gumele pentru cursa, dar si din cauza faptului ca nu mai aveam boost-uri. Am cazut pana pe 10, toti pilotii pana la aceasta pozitie inghesuindu-ne in 0.4 secunde.

Iata si turul meu de calificare:

Cursa de duminica am terminat-o pe 6, din nou scenariul din prima repandu-se. Am stat cu totii lipiti, iar depasirile au fost imposibile.

S-a vazut in acest weekend ceea ce inseamna sa fi englez si sa alergi pe o pista pe acre o sti de atatia ani. Desi Brands Hatch a fost o pista noua pentru mine, pana la sfarsitul weekendului am reusit sa ma obisnuiesc cu extraordinarul circuit englezesc (care acuma imi place la nebunie, la fel de mult ca si Spa – Francorschamps), in curse avand al treilea si al cincilea cel mai rapid timp. Localnicii au avut un avantaj imens, toti avand minim 4 weekenduri de cursa disputate pe acest circuit.

Urmeaza Brno, in Cehia, alt circuit pe care nu il cunosc. Pentru pregatire, ma voi uita la filmulete cu turul de pista. mai am o saptamana de pregatire 🙂

Beu

Anunțuri

32 răspunsuri to “Brands Hatch”

  1. bogdan Says:

    felicitari!

  2. Liviu Says:

    Foarte bune vesti Mihai, trage tare de volan. Iti urez numai bine si bafta mai multa in viitor pe Brands, desi te-ai descurcat foarte bine in ambele curse.

  3. backmarker Says:

    Intradevar,Brands Hatch e un circuit extrem de spectaculos…daca alergi de unu singur pe el 🙂

  4. danutz Says:

    cine pune cursele.wegee hai

  5. Liviu Says:

    Link la Brands Hatch, cursa 2, comentariu in poloneza, format mkv, valabil pana pe 20 august 2010: http://store01.myfastshare.com/FastShareStore/lnk/EA7E8C3C5333E5AE7AE1E80CC4B141C5410713C5

  6. WeeGee Says:

    Sorry guys, am fost plecat in weekend si nu am mai putut sa le inregistrez… ele exista in engleza respectiv poloneza, am vazut ca le-a luat Liviu de pe net, de „sub pamant”, si credeam ca le urca el (si din ce vad asa a facut), asa ca nu m-am mai agitat cu ele.

    Parerea mea despre curse a cam spus-o Mihai pe larg… eu as mentiona doar ca a avut evolutii bune, atat weekendul asta cat si in tot sezonul, si zic asta din perspectiva faptului ca, din cate imi amintesc, cu exceptia curselor in care a avut probleme cu masina, a terminat mereu pe un loc mai bun decat cel de pe care a plecat, nu avut nici o gresala sau nici vreun alt eveniment care sa il faca sa abandoneze, toate astea dovedind talent si maturitate; „pacatele” lui au fost – o masina noua, poate f diferita fata de cele pe care a mai concurat (ma gandesc ca un motor care scoate din 1.8L 425CP are un boost mare si, in consecinta, un lag mare (daca nu are gizmo electronice gen anti-lag sau mai stiu eu ce…)) si experienta mica cu aceasta (teste putine), multe circuite noi si incertitudini si temeni si timpi dusi la limita in ceea ce priveste finantarea…

    That being said, multa bafta la Brno!

  7. danutz Says:

    liviu si 1 cursa poti da link

  8. WeeGee Says:

    Cursa 1 aici (in engleza).

  9. Liviu Says:

    Bravo WeeGee, de ieri tot incercam sa o incarc dar ajunge la jumate si imi da eroare.

    Foarte bine subliniat ce ai zis de Mihai. Oricat de plictisitor li s-ar parea detractorilor, care asteapta probabil doar pozitia 1, Mihai a avut un traseu foarte bun in F2 si faptul ca pana acum a reusit sa mearga la toate cursele e un plus, oricat de minus ar fi masina. Sincer, eu sunt convins ca masina lui a avut multe hibe la inceput si organizatia F2 nu a dorit sa cheltuie niste bani in plus si sa ofere un nou monopost si au carpit la ala. Mai ales ca bugetul lui Mihai nu este platit integral si oricand poate renunta.

    Si sa speram, sezonul nu e gata si Mihai ne poate surprinde inca!

  10. Mihai Marinescu. Rezumat Brands Hatch 2010 « Formula 1 Grand Prix – Sezonul F1 in desfasurare Says:

    […] Marinescu. Rezumat Brands Hatch 2010 Mihai Marinescu ne povestește în ultimul său post despre experiențele trăite la Brands Hatch. Ca de obicei, brașoveanul a terminat mai sus decât […]

  11. Razvan Says:

    Am vazut cursa in direct duminica trecuta.Dupa cum zice si Mihai,pilotii din fata au mers foarte bine si au si cunoscut circuitul.Oricum circuitu asta mi se pare foarte greu,cu multe schimbari de panta si cu viraje grele.Brno parca e mai usor putin.Mult succes in cursa urmatoare.

    • Marius Says:

      Brno este de 3 ori mai lung decat brands si are si el multe schimbari de panta si viraje dificile. Insa eu cred ca o sa-i placa la fel de mult ca si Spa. Pista este foarte larga (ajunge pana la 15 m) si in majoritatea virajelor exista posibilitatea de a depasi. Mie personal cel mai mult imi place secventa virajelor 11, 12 si 13 – cobori in 11 intr-o vale si apoi urci in secventa 12, 13 cu 13 avand inclinatie opusa. Circuitul este pe scurt spectaculos.

  12. Marius Says:

    Felicitari Mihai pentru modul in care concurezi. Chiar daca nu ai urcat inca pe podium anul asta si in ciuda problemelor cu materialul de concurs, ai lasat o impresie foarte buna. Mi-a placut in special modul cum l-ai tinut la respect pe acel Brat(t) 🙂 la Zolder in cursa a 2-a parca. Si in general imi place stilul tau curat, constant si consistent, fara prea multe greseli. Cum stai cu sponsorii pentru Brno, Oschersleben si Valencia?

  13. Liviu Says:

    http://formula1grandprix.wordpress.com/2010/07/30/formula-2-brno-antrenamente-libere-1-%c8%99i-2/

  14. Liviu Says:

    Mihai pleaca de pe 11 in prima cursa. Succes Mihai!

  15. Liviu Says:

    Plecat de pe poziția a 11-a în prima cursă de la Brno, Mihai Marinescu are un start bun, își menține poziția și scapă milimetric de mașinile lui Clarke și Ebrahim, care au un moment în primul tur, zburând de pe pistă. Mihai pornește un atac asupra celor din fața sa și un moment de ezitare il vede în afara pistei, într-o altercație cu câteva conuri de semnalizare. Din nefericire, deși revine foarte ușor pe pistă, unul din acele conuri i se oprește în suspensia dreapta față și, deși încearcă să rămână în cursă, handicapul aerodinamic suferit din cauza conului îl face eventual să intre la boxe. Nu înainte de a face față atacurilor Kowalskăi și lui Theobald.

    Însă cursa a fost pierdută pentru Mihai, acesta terminând pe locul al 16-lea.

    Cursa a fost câștigată de Nicola de Marco, prima sa victorie în F2.

    Eurosport 2 transmite mâine la ora 17:30 cea de a doua cursă, în care Mihai are șanse să meargă bine.

  16. Liviu Says:

    Fie vorba intre noi, amatorii, conurile alea elemente mobile ce pot interactiona cu masinile sau comisarii sau soectatorii, ce cauta pe marginea pistei?

  17. Liviu Says:

    Prieteni, vorbesc singur aici?
    http://formula1grandprix.wordpress.com/2010/08/01/formula-2-weekend-slab-pentru-pilotul-nostru-la-brno/
    Urmatoarea cursă abia la începutul lui septembrie.

  18. WeeGee Says:

    Aparent da 😛 … glumeam… a fost un weekend plin (din nou) de motorsport, asa ca am asteptat sa se termine (eu cel putin)…

    As putea zice ca, daca i se poate reprosa ceva lui Mihai sezonul asta, este weekend-ul asta… ceva nu a mers pur si simplu, e prima data cand nu ia puncte cu o masina fara probleme mecanice/electronice, e prima data cred cand termina in urma pozitiei de calificare. Am avut impresia ca in prima cursa el a cauzat incidentul din primul viraj (nu bag mana in foc), nu ca ar conta prea mult, lucrurile astea se mai intampla (iar daca asa a fost, cred ca si-a facut un „prieten” in Clarke acum, tinand cont si de faza de la Monza (unde englezul a cam cautat-o))… iar conurile alea erau asezate total aiurea acolo dar uneori decat sa incerci sa repari sau sa invinovatesti o situatie, mai bine e sa o eviti… oricum, cred si sper ca a fost macar o experienta in plus, necunoasterea circuitului si in general timpul (si bugetul) limitat de teste si-au spus cuvantul probabil. Oricum, am mai zis, probabil cel mai mare critic al sau este el insusi… eu sper ca nu am fost prea dur 🙂 … si mai sper ca la Oschersleben sa fie mai bine (si, in primul rand, sa fie Oschersleben pt Mihai).

    Chiar daca nu sunt cele mai fericite, cursele se gasesc AICI (cursa 1) si AICI (cursa 2), cu mentiunea ca de data asta sunt in alta parte, se descarca ceva mai lent si trebuie apasat download pe pagina si asteptat 1 minut (nu mai vin direct ca in celelalte cazuri).

  19. racer Says:

    Intr-adevar, Brno a fost cel mai slab weekend al lui Mihai din sezonul asta. Parte datorat necunoasterii circuitului, parte probabil direct imputabila lui (eu cred ca trebuia sa intre imediat ce a luat conul in cursa 1, nu sa piarada 8 tururi cu 2 secunde / tur, adica 16 secunde; eu cred ca a gresit ceva setarea masinii, iar inginerii englezi au multe merite dar nu fac exces de zel si nici de imaginatie; eu cred ca a gresit ceva flagrant la masina in cursa 2, prea si-a luat-o de la toti, e clar ca ceva n-a mers la masina, probabil gumele). Dar nu pot fi toate etapele bune, toata lumea are un declic, o pasa proasta. Nu am vazut inca un pilot care sa mearga un campionat intreg la limita, nici macar Schumacher n-a facut-o. Trebuia sa vina un astfel de moment, altfel nu era pilot, era robot de condus. Ce e pacat e ca atunci cand Mihai era in forma de top, in „bulan”, a avut probleme – Marrakech, care trebuia sa aduca un prim podium – Monza, care trebuia sa-i aduca prima victorie. Vazandu-l insa pe Mihai cat de critic este la adresa propriei persoane, sunt sigur ca pasa neagra in care a fost la Brno il va transforma intr-o „killing machine” pentru ultimele doua etape. Care din nefericire nu sunt inca sigure financiar si care, tot din nefericire, au loc pe piste „imbarligate”, care nu sunt pe placul lui – Oschersleben si Valencia Ricardo Tormo. Dar cum iepurele sare totdeauna de acolo de unde nu te astepti … Go Hard no.9 !!!

    PS. Weegee, m-am uitat la cursa 1, Mihai n-are nici o legatura cu Clarke, aia doi erau in treaba lor.

  20. Liviu Says:

    Da, si eu sunt de acord, incidentul de atunci nu are legatura cu el. Chiar a scapat ca prin urechile acului acolo!

    Din cate stiu, nu comunica la boxe prin radio (sper sa nu gresesc) si a fost decizia lui sa ramana pe pista cu conul.

    Comentatorul de la Eurosport zicea ca mai are doar 2 perechi de gume din pacate, pentru q2 si cursa 2. Deci cred ca ai observat bine racer.

  21. Liviu Says:

    M-am inselat in legatura cu incidentul 🙂

    http://www.youtube.com/user/FIAFormulaTwo#p/u/2/ZRHkUSvcMmk

    Mihai, ce mai e nou?

  22. Anca Says:

    „Other drivers showing significant gains since joining F2 include Sergey Afanasiev, Mihai Marinescu and Benjamin Lariche.”

    Site-ul oficial F2 a publicat un articol care descrie rezultatele unor sondaje. Conform acestora, pilotii F2 se afla in fruntea clasamentului realizat, ei fiind comparati cu piloti din campionatele paralele de importanta majora.

  23. Liviu Says:

    Este vorba de clasamentul asta http://www.castroldriverrankings.com/rankings/

    S-a facut mult caz de el ca nu e realist… pe de alta parte, are logica modul in care este gandit.

    Mihai e pe pozitia 328 acum http://www.castroldriverrankings.com/profile/mihai-marinescu/1985010312

    Aproape in primii 300 de piloti din lume!

    • Marius Says:

      Atat timp cat compari mere cu pere cu prune si cu alune (F1, WRC, NASCAR, Indy), cu siguranta nu ajungi la nici un rezultat realist. Atat timp cat pilotii respectivi nu concureaza in aceeasi competitie nu exista termeni de comparatie.

  24. Liviu Says:

    Oschersleben, FP1 : P15, un spin.

  25. Liviu Says:

    Oschersleben, FP2 : P12
    Oschersleben, Q1 : P10 – back in top ten!!

    http://formula1grandprix.wordpress.com/

  26. Liviu Says:

    sambata Eurosport 2, 12.30 – cursa 1
    duminica Eurosport, 14.45 – cursa 2

  27. Liviu Says:

    Oschersleben, Race 1 : P13

    http://formula1grandprix.wordpress.com/

  28. Liviu Says:

    Oschersleben, Q2, pista uda: P8

    Cateva fotografii din Germania:
    http://formula1grandprix.wordpress.com/2010/09/05/formula-2-oschersleben-mihai-marinescu-fotografii/

    Si live timing-ul pentru cursa de azi: http://www.mstworld.com/timing/livetiming.htm?series=f2 (momentan arata Q2, in momentul inceperii cursei va arata informatia corecta).

  29. WeeGee Says:

    Astept(am) un feedback si (sau mai ales) de la protagonist, mai ales ca a ocolit blogul de ceva vreme 🙂 😛

    Un weekend relativ bun pentru Mihai, as zice, mai ales ca a fost vorba, din nou, de un circuit nou. Ar fi fost rost de niste puncte si in prima cursa daca nu era acel jump start… dar se mai intampla… mai ales ca s-a alergat in niste conditii mai mult decat dificile, in primele 5-10 tururi nu vedeam mai nimic… eu, la TV. Astfel Mihai a revenit pe 10 la general, cu posibilitatea de a termina pe 8 sezonul, la Valencia, daca are un weekend bun (si o conjunctura favorabila).

    Petru curse (cine mai doreste, cine mai pofteste) mergeti AICI respectiv AICI.

    Multa bafta la Valencia!

  30. Dan Herschbach Says:

    Eu as spune ca a fost un we bun pentru Mihai. Pacat de jump-startul din prima cursa (care nu poate fi pus in seama lui Mihai…). Mihai a dovedit inca odata ca este un pilot foarte bun! Conditiile au fost foarte grele. Sa speram ca la Valencia isi va continua trend-ul ascendent.
    Si eu astept cu nerabdare impresiile lui Mihai. Asa ca Mihai: lasa scoala si apucate de scris pe blog 😉

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: