Portimao

Iau o pauza de la invatat ca sa va povestesc un pic cum a fost la aceasta cursa din Portugalia! 🙂

Am avut un weekend destul de prost. A inceput rau in antrenamentele de vineri dimineata, unde am termint pe 16. Am gresit foarte mult la setari. Pentru a evita greseala facuta la Zolder, am decis impreuna cu inginerul sa „intarim” masina foarte mult. Ar fi fost o decizie buna deoarece pista din Portugalia are multe suisuri si coborasuri foarte accentuate, multe schimbari de directie, iar temperatura excesiva favoriza depunerea de cauciuc pe asfalt, marind astfel aderenta.

Dar am fost surprinsi de pista!!! Circuitul, asfaltul, s-a deteriorat foarte tare din iarna, devenind foarte denivelat, disconfortabil, in special pe zonele de franare unde masina sarea dintr-o parte intr-alta. Si sa na mai vorbim de aderenata, vantul care sufla foarte tare aducea tot nisipul din imprejurimi pe circuit, facand imposibila depunerea de cauciuc (ca un fapt divers, cand prindeam cate-o rafala de vant, eram cu totii mai inceti cu 20 de km/h pe linia dreapta).

Desi in antrenamentele 2 am inmuiat setarile (inca mai speram ca pista se va plia pe nevoile noastre) nu au fost suficiente. Tot locul 16. Seara am iesit pe pista sa fac un tur la picior, sa inteleg de ce… Spre surprinderea mea pista era „verde” (fara aderenta), ca si cum nimeni nu ar fi iesit toate ziua…

Locul 15 din calificarile de sambata dimineata a fost unul slab. Abia acum reuseam sa ne apropiem de o setare care sa imi convina. Desi in primul tur am recuperat 4 pozitii, in incercarea de a-l castiga si pe al cicilea, m-am atins cu poloneza Kowalska, care nu m-a vazut si mi-am rupt aripa fata. Am continuat sa merg astfel, ar fi fost o prostie sa intru la boxe, pierdeam tot. Asa m-am chinuit sa tin masina pe virajele de viteza (unde se simtea lipsa aripii fata). Am pierdut cateva pozitii din acest motiv, pe ultimul viraj fiind nevoit sa ridic acceleratia ca sa nu risc o iesire in decor. Locul 12 nu este de loc onorant, dar… a fost o greseala din care cred ca am invatat. setarea folosita in cursa a fost foarte buna (chiar si cu aripa rupta). Timpul  pe tur a fost influentat de acesta (pe virajele de viteza), dar in virajele lente si pe franari am devenit rapid.

Cu foarte mici modificari am intrat in calificari duminica, si am terminat pe 9, desi am stat pe 6 mai toata sesiunea. Inca mai am de invatat cum sa mai scot inca 2-3 zecimi din acel boost (in prima sesiune de calif, cea pentru cursa 1 nu avem si boost-uri, acesta este activ numai in calif 2, il putem folosi de 3 ori). In sfarsit mi-a placut masina, recunoscand-o ca pe aceea pe care am folosit-o in Belgia acum 3 saptamani.

Plecat de pe 9, am castigat toate pozitiile in primul tur (cand ceilalti erau inca instabili pe pozitiile lor 🙂 ). Cursa  a fost una monotona, incercand la inceput sa fac o urmarie, care nu a reusit, grupul din fata fiind mai rapid cu cateva zecimi, mi-am conservat pozitia si nu am mai luat riscuri, aducand masina acasa si cateva puncte; puncte pe care nu le-am putut strange si dupa prima intrecere.

Din cauza caldurii de duminica, 39’C la start in aer si 57’C asfaltul, am fost fost mai usor cu 3 kg la sfarsitul curei decat la inceput. Bine, pierderea a fost numai apa, transpiratie, dar asa de mult, nici dupa cura din Maroc nu a fost… 🙂

In concluzie, weekendul a fost un dezastru pe care mi-l asum, numai rezultatul din cursa 2 a fost imbucurator (Mama si sora mea fiind si ele zambarete duminica, dupa ce in primele 2 zile au fost posomorate din cauza…, pana la urma o minivacanta, pentru ele, buna!).

Din pacate in acest moment nu am nici o sansa sa particip la urmatoare etapa, cea de la Brands Hatch. Nu stiu cum o sa facem, nu stiu ce se va intampla, dar momentan pare-se ca voi sta pe dreapta la urmatoarea etapa, desi nu-mi pierd speranta si ma voi pregati pentru weekend.

SPER ca cineva, care si poate acuma, sa fi vazut de ceea ce sunt in stare si ceea ce pot si sa ma Ajute sa merg la urmatoarea etapa. SPER sa nu ratez evenimentul, altfel voi pati ca anul trecut cand toti faceau curse si eu cand apaream la cate-o etapa, trebuie sa-mi reintru in mana…

Cu Speranta,

Beu

p.s. maine dupa examen si video 🙂

Anunțuri

15 răspunsuri to “Portimao”

  1. Dan Herschbach Says:

    in sfarsit ai facut pauza… felicitari pentru rezultatul din cursa a 2a.
    de cati bani mai ai nevoie pentru a participa la brands hatch?

    • Beu Says:

      In acest moment mai am nevoie de 15.000 euro pentru cursa din weekend si ziua de teste oficiale care se va organiza marti inaintea cursei; si de 3.600 euro pentru asigurare.
      Mai am o promisiune pentru un CEC de 5.000 euro cu termen 31 august, dar nu stiu cat de sigur este Si daca organizatorii vor accepta aceasta solutie…

  2. WeeGee Says:

    Tin sa mentionez ca „speech-ul” asta l-am scris luni, asa ca unele lucruri din el pot parea ca nuca in perete, mai ales dupa cele scrise de tine…

    Din nou un weekend bitter-sweet. Contactul din prima cursa a avariat se pare masina incat sa fie destul de lenta, insa acolo setarile sau… ceva oricum nu a mers bine, dovada si rezultatele din antrenamentele libere si calificari 1. Departe de mine sa zic ceva de rau, sunt convins ca Mihai e cel mai mare critic al sau, insa era clar ca ceva nu e in regula deoarece el nu e pilot de locul 13-16… si asta s-a vazut in cursa a 2-a in care a mers solitar pe pozitia a 5-a. Chiar daca a avut ceva secunde in spatele primilor 4… Bailly e in forma dar nu cred ca o sa o tina asa tot sezonul, De Marco a avut si el o cursa mai buna, dar a platit excursia in afara pistei ulterior, Palmer nu e cine stie ce fenomen, dar e f constant si cunoaste poate cel mai bine masina iar Stoneman mie sincer mi se pare cel mai bun din acest an… as vrea sa nu fie asa :), insa pt varsta lui si pt cat de putina experienta are (3 ani in Formula Renault 2.0 UK, dar cu ceva rezultate bune), felul cum se descurca cu monopostul arata ca are destul de mult talent… in spate ceilalti nu au prezentat o amenintare prea mare, problemele lui Bratt facand ca acesta sa ramana la 4-5 secunde in urma si sa ii tina si pe ceilalti dupa el… Oricum, felicitari pt locul 4!

    Cine mai doreste, cine mai pofteste, cursele se gasesc AICI (fisierul are atat comentariul in romana (default) cat si in engleza, selectabil din playerul vostru la trackurile audio) si AICI (comentariul in romana).

    Hoping for the best (and money), iti urez multa bafta in legatura cu etapa de la Brands Hatch (si bafta si la mecanisme :)).

  3. Liviu Says:

    Proasta veste Mihai… ramane de vazut ce va fi 🙂

    Deci sora ta iti tinea umbrela la inceputul cursei?

    3 kg :)) sa vezi pe la 30 de ani, abia ai sa astepti sa scapi asa usor de 3kg 😉

  4. răzvan Says:

    felicitări pentru curse, chiar dacă nu ai început aşa de bine, ai terminat prima cursă, te-a ajutat să te obişnuieşti cu pista şi a doua zi să porneşti cu setări mai bune. Şi un loc 4 din a doua zi nu e de lepădat. All in all, ai acumulat experienţă.

    Pare rău că ai iar probleme cu finanţarea…

    good luck.

  5. Liviu Says:

    WeeGee, my hat’s off to you! Thanks for the races.

    Foarte buna aprecierea pilotilor F2 din acest an. Si sa stii ca si Mihai poate mai mult decat arata 🙂 Nu e nimic, aduna experienta.

  6. PE4 Says:

    Ai incercat metoda SMS-urilor pentru sponsorizare?

    • Beu Says:

      Acum lucram la asta. Stam dupa Vodafone, care nu vor sa-mi aloce numar, nici macar contracost. Orange au zis „da” din prima, iar Cosmote au acceptat si ei dupa ce le-am argumentat. Probabil va fi un numar de 2 euro / SMS, valabil in Orange si Cosmote, incepand de saptamana viitoare.

  7. Liviu Says:

    Sa ma tii la curent. Facem bannere pentru campania telefonica si le distribuim.

  8. Radu Says:

    Salut Mihai.
    Iti confirm din start sprijinul meu la varianta de promovare cu bannere pentru metoda cu SMS. Ce poti sa-mi zici de http://www.beu.ro….am incercat si nu functioneaza…daca ai nevoie de o gazduire gratis (server) da-mi un semnal…:)
    In rest urmaresc cu interes rezultatele tale si-ti urez succes si maxima concentrare!

    • Beu Says:

      site-ul e in lucru, multumita celor de la iNES, ei ma ajuta cu creatia si gazduirea lui si le multumesc pentru asta.

  9. Dan Herschbach Says:

    poate ai si un cont in care se pot vira bani… nu de alta dar pic cu pic…

  10. backmarker Says:

    Mihai.Baga numarul pentru SMS-uri mai repede sa te ajute si Niky si Viky duminica in direct la cursa de F1.Oricum ai de la mine 2 SMS-uri.Nu se poate sa ratezi iar curse.

  11. Liviu Says:

    Un mic interviu cu Mihai:

    http://formula1grandprix.wordpress.com/2010/07/08/mihai-marinescu-scurt-interviu-dupa-portimao/

  12. Mihai Marinescu. Scurt interviu după Portimão « Formula 1 Grand Prix – Sezonul F1 in desfasurare Says:

    […] La Portimao… (detaliile le știi). […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: