Monza start analasys race 2

Servus! 🙂

Am facut cateva print- screen-uri la telemetria din cursa 2 de la Monza si vreau sa va arat si voua ce s-a intamplat la start, de ce nu am plecat  de loc de pe grila!

Puteti da click pe poza pentru a o vedea in dimensiunea ei adevarata

In acesta poza puteti vedea urmatoarele (de sus in jos): turatia motorului cu rosu, viteza masinii cu albastru (dunga orizontala inseamna ca masina stationeaza), cu rosu vedeti treapta in cutia de viteze, cu albastru este senzorul de acceleratie, iar cu rosu pozitia pedalei de acceleratie.

In acesta imagine va voi descrie procedura de start: la inceput turatia motoruluui este mica, deoarece eram inca in relanti. Cu 5 secunde inainte sa se aprinda semaforul rosu, noi, pilotii suntem anuntati de acest lucru, ca sa ne putem pregati. in acel moment eu am turat motorul. Observati ca in tot acest timpul eu ma aflam in prima viteza a cutiei cu rapoarte. Cand s-au aprins luminile rosii de la semafor, am ridicat si mai sus turatia si eram pregatit de plecare. Cand acestea s-au stins am dat drumul la ambreiaj si simultan am accelerat la maxim (vezi pedala de acceleratie, acela fiind momentul care corespunde startului). Si nimic!!!, masina nu s-a urnit din loc.

In acesta imagine puteti observa efectele produse de lovitura primita in roata spate dreapta (lovitura datorita careaia am fost nevoit sa intru la boxe 2 ture dupa ture de la start si carea cauzat acea intariere de 2 ture fata de lider). Pe graficul senzorului de acceleratie puteti vedea un mic „v”, adica o accelerare brusca, si mica, care a facut ca masina sa miste/sa lunece pentru prima oara usor pe grila, lucru pe care il puteti vedea pe graficul de viteza al masinii. Motorul inca merge, nu s-a oprit nici o clipa.

Aici puteti vedea cum incerc sa schimb treptele de viteza, intr-o incercare disperata de a debloca masina si de a pleca in cursa. Vedeti acea schimbare in treapta a doua de viteza chiar dupa start deoarece a fost primul lucru pe care l-am incercat, gandindu-ma ca probabil s-au rupt pinioanele de la treapta I de viteze. Urmeaza 3 tentative  de a baga masina in neutru si iar in ptrima treapta, toate aceste incercari neajutand la nimic.

Intrun final, dupa 25 de secunde de incercat sa plec de pe loc, vine acel comisar de cursa care avea rolul sa ne „curete” de pe pista pe mine si De Marco de pe pista si impinge masina. In acel moment ma decid sa incerc din nou sa plec (ma gandeam ca poate impinsa se intampla ceva si isi revine, selectez I-a si dau drumul (deja neincrezator ca voi mai pleca in cursa) la clapeta de ambreiaj. In acel moment simt cum acesta cupleaza. Bucuros (ca insfarsit ma miscam) si furios in acelasi timp ca iar m-a lasat de prost pe grila masina am acceleart in cursa in care aveam sa stabilesc cel mai rapid timp pe tur, cu 6 zecimi mai rapid decat al doilea cel mai bun timp.

Sper ca v-am explicat destul de clar si sa intelegeti, daca nu, va voi raspunde la orice intrebare. 🙂

Beu

p.s. inca astept reportul de la ingineri. cand il voi avea, va voi spune care este raspunsul lor la aceasta problema

Anunțuri

14 răspunsuri to “Monza start analasys race 2”

  1. f1jocker12 Says:

    da, raportul inginerilor este important pentru explicatzii… ashadar prima treapta n-a cuplat… e bine ca ai reushit sa tzii motorul mergind…
    cutia de viteze intzeleg ca este de fabricatzie Hewland, model TMT 200..
    http://www.hewland.com/svga/productrange/tmt.htm

    mai trebuie sa mentzionezi momentul startului, undeva inainte de contactul cu di marco… intre 9.17 shi 9.18…

    mie, de aici din fatza monitorului, mi se pare ca e o problema de cutie de viteze… insa tu ai experientza mashinii, ai tras de ea shi in plus discutzi shi cu inginerii… ei shtiu exact ce problema ai…
    cutia de viteze ar putea fi explicatzia shi celorlalte probleme avute de altzi pilotzi…
    ma uit ce frumos arata graficul dupa ce ai plecat… schimb de viteze, turatziile motorului, acceleratzie… ai smucit-o putzin la plecare… de nervi…

  2. Beu Says:

    Eu eram in antaia, nu am scos de loc masina din viteza. problema a fost ca abreajul nu a cuplat mecanic, deoarece, credem in continuare (asteptam inca reportul) ca nu a primit semnal de la clapeta de ambreaj.

    Da, sunt facute de Hewland cutiile. dupa ce am plecat de pe loc, nu am mai avut nici o problema, nici macar atunci cand am plecat din pitlane cand am intrat in cauza contactului cu De Marco.

  3. Daniel Popescu » Blog Archive » Cum arată telemetria unui monopost de Formula 2 Says:

    […] Lectură plăcută! Etichete: Formula 2 / Mihai Marinescu […]

  4. Liviu Says:

    Foarte frumos insightul in lumea tehnica a curselor, mai ales pentru neinitiatii in domeniul tehnic ca noi.

  5. Dan Herschbach Says:

    Salut, in primul rand, imi pare rau ca monza ti-a adus din nou ghinion. stiu ca e foarte usor sa dai sfaturi din fata televizorului, si stiu si ce simte un pilot cand „fierul” il lasa. totusi am sa imi spun parerea. cred ca procentul tau de starturi nereusite este cam mare. ca nu esti singurul, stiu, dar e totusi cam des. eu as sta de vorba serios cu reprezentantii alora sa vad daca nu fac eu ceva gresit. de exemplu: nu e mai sigur sa stai in grila in N? daca oricum va anunta cu 5 secunde inainte, ai timp suficient. foarte interesant de stiut ar fi de ce nu a plecat masina. ca ambreiajul e de vina e clar. dar ce exact s-a intamplat acolo ar fi si mai interesant de stiut. de ce dupa ce rotile s-au invartit putin, totul a revenit la normal… nu stiu daca se poate, dar poate ar fi bine sa incerci si cateva starturi. mai ales pe circuitele care le cunosti foarte bine cum e si zolder (daca nu ma insel), poate ar fi mai bine sa renunti la cateva tururi si sa folosesti timpul pentru a exersa startul. e pacat sa scoti cel mai bun tur din cursa, dar sa pleci cu 30 sec intarzaiere. mai bine pierzi 2-3 zecimi pe tur in cursa (pentru ca te-ai antrenat mai putin) dar pleci odata cu ceilalti.

  6. Adrian Says:


    Race edit-ul F1 de la Istanbul.Sunt grandioase imaginile si dialogurile dintre piloti si inginerii de cursa.Sper sa iti placa,daca nu cumva l-ai vazut deja:)

  7. f1jocker12 Says:

    bafta in belgia mihai! sper ca inginerii tai sa fi rezolvat problemele shi ai ocazia sa bei shampanie de formula 2 🙂

  8. Dan Herschbach Says:

    mult succes la zolder

  9. Matrixu Says:

    Multa bafta Mihai. Sper sa faci un rezultat bun

  10. Ana Says:

    Multa bafta la Zolder!

  11. Liviu Says:

    http://formula1grandprix.wordpress.com/2010/06/19/mihai-marinescu-agonie-%C8%99i-extaz-partea-a-doua/

    MIHAI, GO!!!!

  12. Ana Says:

    Dupa cursa de ieri m-am gandit la o ipoteza: cineva saboteaza masina lui Mihai la start, pentru ca apoi el sa faca spectacol pe circuit :-P. Lasand gluma la o parte, a fost o cursa frumoasa si spectaculoasa. Multa bafta si azi si la cat mai multe puncte!

  13. Liviu Says:

    Plecat de pe 9 termina pe 6. Bravo Mihai. Este constant in zona punctelor si atrage atentia pe pista.

  14. marian Says:

    Va salut…. cu respect…si tot cu respect va rog sa ma jutati intr-o problema legata de telemetrie….joc rfactor(f1) in retea cu alti prieteni pe net…particip intr-un campionat de f1 de vreo 4-5 ani. Frustrarea mea cea mai mare e ca sunt mai mult decat nestiutor in ceea ce priveste telemetria!
    Jcul este facut destul de real si binenteles daca as sti sa interpretez telemetria as putea sa-mi fac setarea masinii mult mai usor si cu rezultate mult mai bune. Daca ma poate ajuta cineva cu un site…sau ceva care sa ma ajute in ceea ce priveste interpretarea telemetriei as fi extraordinar de fericit!
    id-ul meu de mes turcutam@yahoo.com….
    multumesc!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: