Dezamagirea Marrakech

Scriam ieri despre primele doua zile de Marrakech, despre dezamagirea de a abandona tehnic o cursa in care ma simteam bine, in care aveam incredere si pe care puteam sa o termin pe podium. Aveam incredere in cursa de Duminica, am vazut ca am o masina performanta in calificari 2 si stiam ca pot scoate rezultat.

A venit insa cursa de duminica si acel incident la start, care m-a facut sa pierd doua tururi si care m-a aruncat departe in clasament.

Sunt dezamagit: Marrakech putea insemna ascensiunea mea in top 5 in clasamentul general, asta a fost obiectivul meu cand am venit aici, sa fac doua curse bune si sa urc in primii 5 la „General”. Plec insa din Maroc pe 13, cu 0 puncte acumulate, departe de primele locuri si cu doua abandonuri (ma rog un abandon si o cursa complet ratata) trecute in dreptul meu la rezultate 2010.

Mai ca-mi vine sa nici nu mai iau startul la Monza. De altfel Monza e o ipoteza, trebuie ca sponsorul meu, caruia nu am cuvinte sa-i multumesc, sa accepte sa continuam. Pentru ca el mi-a fixat obiectivul de a reusi cel putin un loc 5 in primele 4 curse, iar eu am esuat in a-l indeplini. Chiar daca tehnica m-a tradat si nu-mi pot imputa nimic, am esuat.

Este foarte amar acest esec.

Ce a fost in startul cursei 2: am facut turul de formare, totul OK. M-am asezat pe grila, motorul mergea. A pornit procedura de start, am turat masina, a aparut semaforul rosu, mai am 2 – 5 secunde, m-am concentrat la maxim sa prind fractiunea de start! Totul perfect, il am pe Kazim in dreapta, pe Will in fata, stau cu Will si incerc sa-l iau pe Kazim, primul viraj e la stanga, am intrarea. Din spate o sa vina Palmer, tin interiorul si n-am griji. Sa pornim !!! Si aud motorul cum cade in turatie, pana se opreste, cu gazul apasat. Mi-a cazut cerul in cap!!! Imediat semaforul stinge rosu si toti pleaca pe langa mine (mi-a reprosat un prieten ca n-am ridicat mana ca sa anulez procedura de start – nici n-am avut cand, motorul meu s-a oprit in aceasi secunda in care a aparut verde, iar primul instinct a fost sa-l repornesc si sa plec din grila). Apas demarorul, degeaba, motorul nu da semne ca vrea sa porneasca. Ma imping comisarii la boxe, vine motoristul, ii spun care e problema. Deschide motorul, se chinuie vreo 3 minute, fara efect. Leaga calculatorul la masina, reseteaza toata electronica si abia atunci reporneste motorul.

De fapt a cazut un senzor pe circutul electronic, a dat mesaj de avarie in ECU, iar centrala de comanda a oprit motorul. Abia la resetare a disparut mesajul parazit, motorul a repornit „la sfert”.

Puteam sa ma uit la cursa de la boxe sau sa reintru in pista. Am vazut ca e safety car si am decis sa reintru desi eram cu 2 ture in urma. Cursa era dusa. M-am gandit insa ca n-am ce pierde, fac un antrenament util, verific setarea pe care o am la masina si fac cateva depasiri, in regim de cursa, inteleg exact cum se comporta masina la aspiratie, fara presiune. Daca nu as vi avut cele 2 ture ture diferenta fata de ceilalti, puteam termina pe locul 10. I-am depasit pe toti pe care i-as fi depasit si daca eram in acelasi tur cu ei. Cursa se termina NUMAI in momentul in care se flutura steagul in patratele.

Uite, m-am luptat in cursa! Ce era sa fac daca m-a lasat electronica, stiu ca nu-i o scuza, dar asta am patit.

Am reintrat, am avut 6 tururi fara safety car si mi-am facut temele: setarea a fost OK, am scos timpul 5 al cursei cu trafic, am depasit si m-am lamurit cum functioneaza aspiratia, am aparat pozitie si m-am lamurit si pe unde sunt limitele defensive.

Acum am doua probleme: 1. Oare mai are rost sa continui? 2. Daca da, sa-l conving pe sponsorul meu – KG Clean Energy, ca merita sa facem Monza.

Si daca merg la Monza si patesc la fel, ma lasa „fierul”? Deja vad, pe diverse site-uri si bloguri, comentarii gen „lasa baiatule, atata poti”. Cum pot eu sa le demonstrez tuturor ca sunt un pilot bun, daca patesc la fel? Cum pot eu sa ii rasplatesc pe toti, cei multi, cei care m-au adus pana aici carora le multumesc si fata de care ma simt dator, cei care cred in mine si asteapta rezultate?

Anunțuri

21 răspunsuri to “Dezamagirea Marrakech”

  1. jocker12 Says:

    in sport ca shi in viatza dealtfel, este important sa invetzi din gresheli, sa luptzi shi sa mergi pina la capat… fiecare eshec este o lectzie invatzata shi roata se poate intoarce in orice moment in favoarea ta…. Din momentul asta nu cred ca mai ai ce pierde shi te potzi bate sub ochii tuturor oficialilor automobilismului mondial… pentru sponsor eshti la tv, shi primele clasari in partea superioara vor aduce imagine celui care te ajuta… ca orice inceput shi ca orice schimbare de categorie, este relativ dificil sa te adaptezi imediat…
    uite Button…. ani de zile a stat in pluton, oameni grei din F1 spunind ca anglezul nu are stofa de primele locuri… A invatzat, a avut rabdare, a crescut in curse grele… shi cind a avut o mashina buna shi experientza… a luat titlul mondial… Din experientza merge acum pe ploaie…

    Sper ca sponsorul tau sa intzeleaga automobilismul de performantza ca pe o afacere, daca vrei…. Investeshti pe termen lung, faci avere… investeshti pe termen scurt, vinzi gogoshi umplute cu marmelada….

    Monza este o provocare… Capul sus shi du-te la start cu gindul sa cishtigi… Intre Marrakesh shi Monza nu este mare diferentza in ce priveshte circuitele… citeva shicane, linii drepte lungi… viteza…

    Daca ai avea un playstation3 cu volan, ai putea invatza traseele cu jocurile de formula 1…. eu asha am facut shi acum am idee cum sint anumite sectoare pe circuite…. Monza e superfun… shi in mashina …. sint sigur ca nu vei regreta nimic….
    cu mult timp in urma am invatzat ca, pentru a intzlege shi aprecia victoriile la adevarata lor valoare, trebuie mai intii sa pierzi…

    Shi apoi, in automobilism se poate intimpla orice….

    Bafta la Monza, Mihai !

  2. Dan Says:

    Salut Mihai,

    Imi pare foarte rau de ce s-a intamplat… sper sa te duci la Monza si sa castigi.

  3. Ioana Says:

    Nici o problema mergi mai departe … noi(suporterii tai) suntem alaturi de tine indiferent de ce se intampla… „ce nu te omoara te face mai puternic” asa ca la Monza e ocazia ta sa demonstrezi ca esti suficient de bun sa participi in F2 si ca locul tau este in top 5

    Multa bafta

  4. Mihai Says:

    Mihai, trebuie sa fii tare. Sunt convins ca momente din astea dezamagitoare au avut toti pilotii care au ajuns mari. Cred ca nu e nici primul nici ultimul din cariera ta. E normal sa fii suparat acum mai ales ca nu ai ce sa iti reprosezi. Ai rabdare cateva zile, odata ajuns acasa bateriile se re-incarca si esti gata pentru cursa urmatoare. O cariera nu depinde de o cursa. Bafta!

  5. Laura Says:

    Fruntea sus si mergi mai departe.

  6. roxana Says:

    Nici prin cap sa nu-ti treaca sa nu te prezinti la Monza! ce-ar fi ca noi, suporterii tai, sa nu te mai sustinem, doar din cauza faptului ca n-ai luat niciun punct la Marrakech?! nu se face asa ceva! sa nu te lasi batut dupa un weekend dezamagitor never ever! cum poti sa le demonstrezi tuturor ca esti un pilot bun, daca nu concurezi in continuare??
    Curaj!

  7. Matrixu Says:

    Eu zic sa iei exemplul lui Vettel. Primele 2 curse a picat pe motive tehnice. Cum a zis si Ioana mai sus, ce nu te omoare te face mai puternic. Fierul a fost cauza ambelor ratari. Sper ca sponsorul sa vada ca in prima cursa erai pe 5 si nu aveai cum sa eviti aca stricare a senzorului. La fel si in cursa 2.
    Ti-am zis si inainte de cursa ca am mare incredere in tine pe aceste circuite virajate. Chiar mi-a parut rau ca nu a fost sa fie.
    Sper ca sponsorul sa iti dea sansa sa alergi si la Monza si sa dovedesti ca meriti sa stai in F2.
    Cat despre alte forumuri/bloguri…eu zic sa ii ignori.
    Grija enorma la setari pentru ca Monza este circuit de viteza.

  8. Ana Says:

    Este adevarat ca a fost un week-end dificil şi dezamagirea este mare, insa un invingator nu este doar cel care stie sa culeaga laurii atunci cand norocul ii surade ci mai ales cel care stie sa treaca peste momentele dificile, sa ridice fruntea si sa revina mai puternic si mai determinat.
    Despre Monza…daca participi posibilitatile sunt doua: fie merge totul ok si iti indeplinesti obiectivul, fie ai din nou ghinion, insa, daca nu participi, rezultatul poate fi doar unul si nu cred ca este demn de tine.
    Cat despre ce se va scrie pe bloguri şi forumuri, doar niste persoane superficiale ar putea sa te critice dupa tot ce ai realizat pana acum. Din cate vad sunt suficiente persoane care te sustin indifirent de rezultate, aceste pareri ar trebui sa conteze!
    In alta ordine de idei…mult succes şi… don’t give up!

  9. Johann Says:

    am urmarit pe stream-uri cursele tale, am vazut ce s-a intamplat, sper sa nu renunti, sunt multi dupa cum vad care cred in tine, si sper ca si sponsorul sa creada in tine mai mult, poti sa si castigi curse dupa ce am vazut, asa ca LUPTA, lasa gura lumii, conteaza ce crezi tu, nu te descuraja si fi agresiv in curse asa cum am vazut ca poti, in rest iti doresc eu si vad ca multi altii succes

  10. Radu Says:

    Mihai, TREBUIE sa mergi mai departe

  11. Gabriel Says:

    Mor de ciuda. Abia asteptam sa vad cum te bati pentru primele locuri.

  12. dan T Says:

    Mihai la razboi… nu te lasa, trebuie sa mergi la Monza si sa scoti un rezultat mare!

  13. Emil Says:

    In nici un caz sa nu renunti, daca poti continua. Eu am urmarit tot ce ai facut la Marrakech (un circuit prost conceput si cu o organizare foarte slaba) si sint convins ca puteai sa vii in primii 5 in ambele curse. Cred ca lumea deja te apreciaza, si faptul ca stii Monza te pune intr-o pozitie chiar mai buna.
    Au avut legatura cele 2 defectiuni? Vezi sa nu aiba masina asta ceva, sa-i schimbe cutia, partea electronica, ce-o fi acolo. Oricum, faptul ca nu ai avut accidente ca altii (mai bine cotati, ca Jokinen) si ai facut depasiri pe circuit, cine a avut ochi de vazut a vazut. Oricum, sus moralul, esti sportiv si stii ca psihicul conteaza enorm in orice competitie. Tu stii ca nu ai grasit cu nimic si ca ai demonstrat ca ai valoare, atit cit te-a lasat echipamentul. In sporturile mecanice e ceva comun sa te mai lase „cazanul”.
    GO FOR IT!

    PS: http://www.motorsportnews.ro/f1/f2-marrakech-weekend-cu-ghinion-pentru-mihai-marinescu/

  14. Alin Says:

    La Monza cu tine! Si faci tot posibilul sa termini cat mai sus (ca si pana acum). Orice sansa conteaza. Monza e o sansa in plus sa demonstrezi ceea ce poti.
    Si in F1 au fost piloti f buni ce au abandonat curse la randul din cauza problemelor tehnice, dar asta a fost. Un sponsor bun stie cand e vina pilotului si cand masina e cu probleme.
    Parerea mea e ca vei continua cu acest sponsor si in Monza. Si daca acolo termini ambele curse in primii 7-8 cred ca o sa urmeze alta cursa si tot asa.
    Esti mai bun decat multi piloti din F1, esti printre primii. Ar fi nedrept sa ti se ia ceea ce meriti!
    Multa bafta in viitoarele curse!

  15. Lucian Says:

    Cum sa nu faci Monza?! Nu te lasa Mihai. Ai avut performanta buna si sunt sigur ca sponsorul te va intelege.

    A fost doar a doua ta cursa; bine totusi ca ai reusit sa mai iesi, a fost o experienta castigata. Lasa-i pe cei care te critica si concentreza-te pe ce stii tu sa faci mai bine. Ai o sansa extraordinara, profita!

    Vorba lui Alin, la Monza cu tine!
    Ia uite cata lume te sustine, si asta e doar o mica parte. 🙂

  16. WeeGee Says:

    Felicitari pentru partea buna a acestui weekend, rularea si calificarea in primii 6 nu e putin lucru, iar probleme cu „fierul” sau electronica se pot intampla oricand si oricui pana la urma. Sper ca dupa ce te vei linisti putin in urmatoarele zile sa judeci mai la rece toate cele intamplate si sa mergi si la Monza (si mai departe, la cat de multe curse vei putea). Totodata sper ca vei gasi intelegere si la cel/cei care iti asigura finantarea. Daca ei nu pot sau nu vor sa vada realizarile tale de pana acum si potentialul tau si se uita doar la abandonuri (cauzate doar de probleme tehnice pana la urma) atunci inseamna ca nu inteleg fenomenul… in fine, sper ca vei lua cea mai buna decizie (adica sa mergi mai departe 🙂 ).

    In alta ordine de idei, chiar daca Mihai a avut doua curse cu probleme, am urcat cursele pe net, pentru cine doreste sa le aiba si/sau (re)vada. Cursa 1 este aici (comentariul este in engleza dar imaginea este mai buna un pic) iar cursa 2 este aici.

    Mult succes in continuare!

  17. Teo Says:

    Nu te lasa. Atat timp cat tu stii ca esti bun, ca poti face performanta, nu trebuie sa te lasi. Bafta multa la Monza. Si mie mi-e ciuda ca „te-a lasat fierul”. Dar asa e viata.

  18. Liviu Says:

    Mihai, ma bucur ca esti familiar cu Monza. Ai mers bine acolo, vei merge si acum. Sunt convins, stiu ca si tu esti increzator 🙂

    WeeGee, multumesc din nou pt linkuri, esti cel mai bun!

  19. DjRainManFast Says:

    Nu trebuie sa demonstrezi nimanui ca esti un pilot bun, pt ca deja stim….vreau sa aud si eu cati au ajuns unde ai ajuns tu?? Din Romania ma refer, cati au macar o idee apropiata de ceea ce inseamna curse, si curse pe circuit cu un monopost?? Nu mai apleca urechea la „telespectatorii” habarnisti…care habar nu am ce inseamna presiune dintr o cursa, emotiile, riscurile, concentrarea..s.a.m.d. Din fotoliu toti merg „tare” si toti sunt piloti buni!!! Eu sunt curios daca macar jumate dintre ei au fost curiosi sa ia un start la o cursa de amatori gen raliu, sau macar cu un kart pe circuit….iti zic eu…cred ca nici unul!! Asa ca tu fa-ti treaba, ai incredere in tine si da-i tot ce poti…ca magia se intampla daca pui suflet…si se vede ca o faci!!! Succes!!!

  20. Liviu Says:

    Mihai, superb comentariul la cursa de azi! Am renuntat foarte usor la BBC azi, datorita tie. Bravo, buna treaba!

  21. Dan Herschbach Says:

    Salut Mihai si capul sus! Nu stiu daca comentariul meu are vreo legatura cu cursa de azi de la monza, sau cu cursele viitoare din f2, dar totusi am sa il scriu. vreau sa iti povestesc despre unul di cele mai frumoase weekenduri pe care le-am trait eu… era candva in septembrie 2008, la monza. acolo am cunoscut niste oameni extraordinari cu o pasiune pentru un sport foarte greu de practicat. (din motive financiare). pe langa f1 mai era si formula bmw… calificari: undeva pe locul 22-23 pe uscat. cursa: undeva pe locul 6-7 pe ploaie. extraordinar!! asta inseamna lupta! asta inseamna sa nu renunti cand ai senzatia ca nimic nu merge. sper din tot sufletul ca sponsorul tau sa vada calitatile tale de pilot si sa nu se opreasca din sponsorizat. sper ca in septembrie la oschersleben sa ne revedem si sa pot transpira din nou alaturi de tatal tau! mult succes in continuare

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: