Race review Silverstone

Iata ca am ajuns in sfarsit acasa dupa 2 zile si jumatate de drum (neinspirat momentul ales de vulcan de a erupe :D), si as vrea sa va povestesc un pic cum a fost acest wekend de cursa.

Vineri, dupa cum stiti (am vazut ca ati urmarit indeaproape prestatiile mele si va multumesc), au fost programate cele 2 sesiuni de antrenamente libere. Au fost doua sesiuni cu un circuit complet diferit fata de cel de luni, adica, o pista foarte murdara si lipsita de aderenta. Toate acestea datorita celorlalte campionate care isi desfasuram antrenamentele libere. In prima sesiune am inceput cu setarile gasite luni ca fiind cele mai bune, insa acestea au trebuit un pic modificate pentru a compensa lipsa de aderenta, iar atentia mea a fost indeptata mai mult pe corectarea greselilor de pilotaj observate dupa testul de luni si analizate in zilele de dupa acesta. Pot spune ca majoritatea dintre acestea le-am corectat in aceasta prima sesiune, dar timpii nu au fost unii de referinta, si nu au fost nici macar pe aproape cu cei realizati la test. In a doua sesiune pista a fost la fel de murdara, deci din nou nu s-au putut scoate timpi foarte buni. Majoritatea dintre noi am folosit cauciucuri noi in aceasta sesiune. Setarile facute in sesiunea 1 si micile adjustari adaugate pentru sesiunea 2 mi-au dat incredeara ca ma voi putea lupta pentru unul din locurile fruntase in calificarile de sambata.

Sambata. Calificari. Surpriza a fost cand am gasit in prima sesiune de calificari un circuit foarte curat si aderent (celelate categorii au avut si ele sesiunile de calificari si toti au folosit gume noi, lucru care a favorizat cresterea adreantei). In primul stint am avut suficient timp pentru a intelege limite pistei si a masinii si sa imi dau seama unde pot impinge  mai mult pe gumele noi. in stintul 2 am pus gumele noi, iar plusul de adereta s-a simtit imediat. Nu am fost singurul care a simtit asta, toti  ne-am imbunatatit considerabil timpii, egalandu-i pe cei din testul de luni. A doua sesiune de calif a fost una similara cu cea de dinainte, cu singura diferenta ca afara era mult mai cald, iar timpii din sesiune ad edimineata nu au putut fi egalati, chiar daca am avut la dispozitite doua „overboost-uri”.

In prima cursa de duminica am avut un start foare bun, castigand pana in primul viraj o pozitie, dupa care am mai reusit sa mai fac o depasire in virajul urmator. De aici in colo, nici o schimbare rulandu-se monoton. Am observat ca in acest campionat, cu acesta masina, este destul de greu sa faci depasiri, datorita faptului ca masinile sunt foarte egale inter ele, iar aspiratia nu ajuta nici ea foarte mult.

A doua cursa a fostin mare masura pe acelasi calapod, insa nici aici nu am putut face vreo depasire, chiar daca toata cursa l-am urmarit indeaproape pe pilotul din fata. A fost un moment mai emotionant pe la jumataea cursei cand am prins un pilot intarziat. Desi a fost semnalizat de catre comisarii de cursa cu steagul albastru, in momentul in care am vrut sa-l depasesc acesta si-a tinut trasa in schicana Abey, neuitandu-se in spate si ne facand loc, mai-mai sa ne lovim. L-am evitat dar am pierdut de tot contactul ce cel din fata. Am impins pentru al prinde din urma, ceea ce am si reusit pana la finalul cursei. Iata si cel mai rapid tur din aceasta cursa, stabilit aproape de finalul intrecerii:

Dupa acest weekend pot spune ca au fost doua curse acceptabile, dar daca vreau sa urc pe podium si sa ma fac vazut, trebuie sa trag muuult mai tare.

Beu

16 răspunsuri to “Race review Silverstone”

  1. Mihai Says:

    E bine pentru inceput Mihai. Sper sa reusesti sa continui sezonul si sa ai ocazia sa tragi „muuult mai tare” pentru a ajunge pe podium. E un cerc vicios aici: rezultatele aduc bani (sper eu) dar pentru a ajunge sa ai rezultate ai nevoie de bani. Bafta multa in continuare.

  2. Dan N Says:

    Felicitari!!! Sper sa te vedem pe podium cat mai curand. Ma bucur sa vad ca TVR-ul a pus umarul… Ce faci in urmatoarea cursa? Participi?

  3. Beu Says:

    da, voi participa la urmatoarea etapa, cea din Maroc

  4. f1jocker12 Says:

    nice… cu depashirile e complicat shi sint sigur ca e frustrant… mashinile prinse din urma, chiar atentzionate cu steagurile albastre se pot da la o parte in numai liniile drepte, deoarece in viraje trebuie sa stea pe linia ideala, altfel pot ajunge pe iarba….
    rezultatul e bun, nu cred ca trebuie sa te grabeshti…. aici e vorba de experientza, incredere shi cit de comfortabil eshti in mashina…. apoi setup-ul despre care corect spui ca trebuie modificat de la caz la caz….

    in plus trebuie sa invetzi circuitele noi, altfel pilotezi in ceatza…. in maroc chiar ai cishtigat shi daca se merge pe acelashi circuit este mult mai bine pentru tine.
    cu mashina noua cred ca potzi urca undeva pe 5…poate mai sus…. depinde…. la podium e greu shi acomodarea cu mashina o sa mai dureze… dar se poate….
    bafta

  5. WeeGee Says:

    Felicitari, la mai mare si multa bafta la etapa din Maroc!

    Pentru cei care doresc sa (re)vada cursele sau le sunt in vreun fel de folos, le-am inregistrat si le-am urcat aici respectiv aici (sper sa nu fie cu suparare sau vreun deranj).

  6. Matrixu Says:

    Excelent. Ma bucur ca o sa participi si la urmatoarea cursa. A fost o cursa buna. Better safe than sorry pentru prima data. La Maroc ar trebui sa fie mai bine pentru ca am vazut ca te descurci mult mai bine (dupa cum vedeam la timpi) pe portiunile mai virajate.

  7. Liviu Says:

    WeeGee, bravo pt linkuri, multumesc!

  8. jocker12 Says:

    good job wee gee… insa cine il concediaza pe comentator? in afara de statistici, nu prea shtie alteceva… shi statistici shtie shi bunicul, dar nu vorbeshte ca o moara stricata….

  9. WeeGee Says:

    Hehe… dupa ce am indurat atata vreme comentariile de la F1, noroc cu Mihai care salveaza situatia cand e invitat (dar locul lui e la volan, nu la microfon), am devenit aproape imun la comentariile… sa le zic necorespunzatoare, asa ca nenea asta de la F2 nu prea m-a deranjat cine stie ce, mai ales ca nu prea am dat atentie la ce spune :).

  10. barocku Says:

    i-auzi i-auzi 🙂

    http://www.formulatwo.com/news/mihai-marinescu-%E2%80%9Cmarrakech-is-going-be-crazy!%E2%80%9D.aspx

  11. dan Says:

    salut Mihai! Felicitari ai inceput bine campionatu! Am vazut un articol despre tine chiar pe pagina web a campionatului ceea ce este un lucru foarte bun. Ai asigurata participarea si la cursele de dupa maroc, monza zolder…?

  12. Matrixu Says:

    Vineri sambata si duminica avem sansa sa il vedem pe Mihai din nou pe circuit. Orele sunt cele ale RO considerand ca Marrakech este GMT 0 si noi pe GMT+2)
    Vineri antrenamente 1 11:45-12:15 (netransmis in RO)
    Vineri antrenamente 2 14:30-15:00 (netransmis in RO)
    Vineri calificari 1 18:30-19:00 (netransmis in RO)
    Sambata cursa 1 13:15-13:55 (netransmis in RO)
    Sambata calificari 2 19:00-19:30 (netransmis in RO)
    Duminica cursa 2 14:00-14:40 (transmis in RO pe Eurosport 1 incepand cu ora 14:00
    Bafta mare Mihai.

  13. David Says:

    felicitari pentru rezultate , Mihai ! apropo , de ce nu mai porti casca cu tricolorul , e din cauza sponsorilor ? Bafta !

    • racer Says:

      E casca noua. Fiind campionat sub patronaj FIA, e obligatorie casca de carbon. Probabil cea veche, cu tricolorul pe ea, nu corespundea (in World Series nu era necesar standardul FIA nou), iar pe asta n-a apucat sa o dea la personalizat (plus ca personalizarea costa si aia o gramada de bani).

  14. Ioana Says:

    m-am uitat din curiozitatea la pilotii care participa in f2 si spre surprinderea mea am vazut ca este si o fata… este posibil asa ceva? este un campionat mixt?:D ma bucura faptul ca si fetele au acest „drept”:D

  15. Anca Says:

    Cealalta casca era din fibra de sticla si cred ca regula de siguranta care presupune casca din firba de carbon a fost instaurata dupa evenimentul tragic din sezonul trecut…

    Iar in ceea ce priveste participarea unei fete la campionat, nu cred ca exista vreo dispozitie in acest sens. Poate participa oricine este in stare sa concureze! 😀

Lasă un răspuns

